Close
Populære søgningerNyhederTaskerBælterAccessoiriesBestsellersOutlet

Privatlivspolitik

Du kan altid kontakte os, hvis du har spørgsmål vedrørende vores privatlivspolitik.
customer.support@saddler.com

Privatlivspolitikken

Privatlivspolitikken gælder øjeblikkeligt for nye brugere og fra 20. februar 2023 for eksisterende brugere. Denne privatlivspolitik erstatter alle tidligere versioner.

Vores privatlivspolitik beskriver, hvordan vi indsamler, anvender, opbevarer, videregiver og beskytter dine personoplysninger. Denne politik gælder for www.saddler.com, al vores kommunikation og relaterede tjenester.

Ved at acceptere denne privatlivspolitik accepterer du, at vi må indsamle, bruge, videregive og gemme dine personoplysninger på de måder, som er beskrevet i denne privatlivspolitik. I tilfælde af ændringer i vores privatlivspolitik opdateres denne side.

Hvad er GDPR?

GDPR er en databeskyttelsesforordning. Det er en forkortelse for \"General Data Protection Regulation\". GDPR er gældende i hele EU fra og med den 25. maj 2018.

Hvem er dataansvarlig for mine personoplysninger?

Saddler Scandinavia AB, Box 10224, SE-434 23 KUNGSBACKA, Sverige, med telefonnummer 0300-154 00, er dataansvarlig for de personoplysninger, du indsender til os, og er ansvarlig for dine personoplysninger i henhold til de gældende databeskyttelsesbestemmelser.

Hvilken type personoplysninger indsamler I, og hvordan behandler I disse personoplysninger?

Vi indsamler de personoplysninger, som du videregiver til os, eksempelvis når du placerer en ordre, tilmelder dig vores nyhedsbrev eller kontakter vores kundeservice. De personoplysninger, som du sender til os, kan omfatte kontaktoplysninger og oplysninger om din betaling. Nedenfor kan du læse mere detaljeret, hvordan vi behandler dine personoplysninger.

Bestillinger/Køb

Personoplysninger behandles for at:
• Levere et købt produkt, herunder notifikationer om levering
• Administrere betalinger, herunder analyse af, hvilke betalingsløsninger der skal tilbydes
• Håndtere returforsendelser, reklamationer og garantisager

De kategorier af personoplysninger, der behandles, er:
• Navn
• Kontaktoplysninger, såsom adresse, e-mail og telefonnummer
• Betalingsoplysninger, såsom transaktionsreferencer og transaktionstid
• Betalingshistorik
• Ordreoplysninger, herunder hvilken vare der er bestilt

Retsgrundlag: Opfyldelse af købsaftale

Nyhedsbrev

Personoplysninger behandles for at:
• Tilbyde inspiration, kampagner, fordele, rabatter, generelle og personlige tilbud, invitationer til udsalg, gaver eller anden direkte markedsføring.
• Baseret på disse analyser kan modtagere af vores nyhedsbrev opdeles i kundegrupper, så de forskellige grupper (segmenter) kan modtage forskellige tilbud.

De kategorier af personoplysninger, som behandles, er:
• Navn
• Kontaktoplysninger, såsom adresse, e-mail og telefonnummer
• Bopæl
• Ordrehistorik
• Brugergenererede data, såsom klik- og besøgshistorik

Tekniske oplysninger om den computer, mobiltelefon og andre enheder, du anvender, og dens indstillinger, herunder sprogindstillinger.

Retsgrundlag: Legitim interesse

Kundeservicesager

Personoplysninger behandles for at:
• Kunne identificere og kommunikere med kunden og besvare de henvendelser, som kundeservice modtager via telefon eller digitale kanaler, herunder de sociale medier.
• Undersøge klager og supportsager, herunder teknisk support

De kategorier af personoplysninger, som behandles, er:
• Navn
• Kontaktoplysninger, såsom adresse, e-mail og telefonnummer
• Din korrespondance
• Oplysninger om købstidspunktet, fejl eller reklamation over produktet
• Tekniske oplysninger om dit udstyr, der er nødvendigt for kundeservicesager

Retsgrundlag: Legitim interesse

Markedsføring

Personoplysninger behandles for at:
• Vise relevante produktanbefalinger, påminde om glemte/forladte digitale indkøbsvogne eller gemme indkøbskurv for at forenkle fremtidige køb eller lignende handlinger.
• Sende direkte markedsføring via e-mail, sms, sociale medier eller andre kommunikationskanaler.

De kategorier af personoplysninger, som behandles, er:
• Navn
• Kontaktoplysninger, såsom adresse, e-mail og telefonnummer
• Bopæl
• Oplysninger om, hvordan kunden anvender virksomhedens hjemmesider og andre digitale kanaler
• Oplysninger om gennemførte køb
• Brugergenererede data, såsom klik- og besøgshistorik

Retsgrundlag: Legitim interesse

Evaluering/Udvikling

Personoplysninger behandles for at:
• Gøre tjenester mere brugervenlige, eksempelvis ændre brugergrænsefladen for at forenkle informationsstrømmen eller for at fremhæve de funktioner, som ofte anvendes i vores digitale kanaler
• Udvikle data for at forbedre vare- og logistikflow, eksempelvis for at kunne forudsige indkøb, lagre og leverancer
• Producere data for at udvikle og forbedre vores sortiment
• Producere data med det formål at udvikle og forbedre vores ressourceeffektivitet ud fra et miljø- og bæredygtighedsperspektiv, eksempelvis ved at effektivisere indkøb og planlægning af leverancer
• Udvikle data for at forbedre IT-systemer for at øge sikkerheden for vores besøgende og kunder generelt

De kategorier af personoplysninger, som behandles, er:
• Købs- og brugergenererede data, såsom klik- og besøgshistorik
• Bopæl
• Din korrespondance og feedback vedrørende vores tjenester og produkter
• Tekniske data vedrørende anvendte enheder og indstillinger såsom sprogindstilling, IP-adresse, browserindstillinger, tidszone, operativsystem, skærmopløsning og platform

Retsgrundlag: Legitim interesse

Juridiske forpligtelser (bogføringsloven, produktansvar, produktsikkerhed og beskyttelse af personoplysninger i IT-systemer)

Personoplysninger behandles for at:
• Være i stand til at overholde juridiske forpligtelser, som er krævet ved lov, domme eller regeringsbeslutninger Disse kan eksempelvis vedrøre produktansvar og produktsikkerhed. Det kan også være produktion af kommunikation og information til offentligheden og kunder om produktalarmer og produkttilbagekaldelser i tilfælde af et defekt eller farligt produkt eller i det omfang, det kræves af anden lovgivning og kan tilskrives et enkelt individ.

De kategorier af personoplysninger, som kan behandles, er:
• Navn
• Kontaktoplysninger, såsom adresse, e-mail og telefonnummer
• Din korrespondance
• Oplysninger om købstidspunktet, fejl eller reklamation over produktet
• Betalingsoplysninger

Retsgrundlag: Juridisk forpligtelse

Overtrædelser af loven

Personoplysninger behandles for at:
• Undersøge eller forhindre svindel eller andre lovovertrædelser
• Forhindre spam, chikane, forsøg på ulovlige køb eller andre handlinger, som er forbudt
• Beskytte og forbedre vores IT-miljø mod hackerangreb og lign.

De kategorier af personoplysninger, som behandles, er:
• Købs- og brugergenererede data, såsom klik- og besøgshistorik
• Data vedrørende enheder, der anvendes af kunden og indstillinger, såsom sprogindstilling, IP-adresse, browserindstillinger, tidszone, operativsystem, skærmopløsning og platform
• Oplysninger om, hvordan vores digitale tjenester bruges

Retsgrundlag: Juridisk forpligtelse

Cookies

Vi anvender cookies til at give dig den bedste oplevelse af vores hjemmeside. En cookie er en lille tekstfil, som gemmes på din computer. Når du besøger et websted, der gør brug af cookies, får webstedet mulighed for at huske dine personlige indstillinger, såsom sprogindstillinger. Cookies anvendes også til statistiske formål.
Under indstillingerne i din browser kan du vælge, om du ønsker at deaktivere brugen af cookies. Det medfører dog, at du ikke kan drage fordel af hjemmesidens fulde funktionalitet, da den er baseret på brugen af cookies.

Hvem har adgang til mine personoplysninger?

Saddler Scandinavia AB videregiver ikke dine personoplysninger eller din e-mail til tredjeparter, medmindre der foreligger særlige grunde. Personoplysninger kan overføres til Saddlers partnere med hensyn til markedsføring, distribution, transport, betalingsløsninger og IT-tjenester. I disse tilfælde betragtes vores partnere som uafhængige dataansvarlige, der behandler dataene i overensstemmelse med deres egen privatlivspolitik og håndteringsinstruktioner.

Saddler bestræber sig på at behandle personoplysninger inden for EU/EØS og samarbejder derfor med partnere og leverandører, som behandler personoplysninger inden for EU/EØS.

Hvordan opbevarer I mine personoplysninger?

Behandlingen sker i overensstemmelse med den gældende lovgivning. Det indebærer, at personoplysninger ikke opbevares i længere tid, end hvad der er nødvendigt for formålet med behandlingen. I praksis betyder det, at data slettes, når de ikke længere er relevante eller nødvendige for analyser eller direkte markedsføring og de formål, hvortil de er indsamlet. Ved al håndtering af personoplysninger opretholdes der altid et højt niveau, når det kommer til sikkerhed og fortrolighed.

Hvad er mine rettigheder?

Adgang

Vi ønsker at være åbne og transparente omkring, hvordan vi behandler dine data. Du har ret til at anmode om adgang til dine oplysninger, som du får udleveret i form af et såkaldt registeruddrag. Hvis du ønsker at modtage sådanne oplysninger, skal du sende en skriftlig anmodning til os. Ifølge GDPR skal anmodningen indsendes underskrevet af dig pr. post og kan derfor ikke sendes via e-mail. Hvis vi modtager en anmodning om adgang, kan vi bede om yderligere oplysninger for at sikre, hvilke oplysninger du ønsker at få adgang til, og at vi videregiver oplysningerne til den rigtige person.

Korrigering

Du har altid ret til at anmode om, at dine personoplysninger korrigeres, hvis oplysningerne er forkerte. Inden for rammerne af det angivne formål har du også ret til at supplere eventuelle ufuldstændige personoplysninger.

Begrænsning og sletning

Du har ret til at anmode om begrænsning eller sletning af de personoplysninger, som vi behandler, hvis dataene ikke længere er nødvendige til de formål, hvortil de er blevet indsamlet eller behandlet. Du har også ret til at begrænse eller slette personoplysningerne, hvis du mener, at personoplysningerne er blevet behandlet ulovligt. Bemærk, at vi ikke kan slette dine personoplysninger, hvis det er påkrævet, at vi lagrer dem, i henhold til lovgivningen.

Klage

Du har ret til at indgive en klage til tilsynsmyndigheden Datatilsynet på Datatilsynet.dk.


Du kan altid kontakte os, hvis du har spørgsmål vedrørende vores privatlivspolitik.

E-mail: customer.support@saddler.com
Telefon: 0300 154 00
Adresse: Saddler Scandinavia AB, Kabelgatan 14 Box 10224, 434 23 Kungsbacka, Sverige